میوه خشک

میوه های خشک دارای پروتئین

میوه خشک

چنانچه می­دانیم میوه خشک همان میوه تازه است که رطوبت و آب خود را از دست داده است. در میوه های خشک همان ویتامین ها و مواد مغذی که در میوه تازه است وجود دارد.

البته شاید بتوان گفت مقدار اندکی از ویتامین­ها در جریان خشک کردن میوه از بین می­روند اما مواد معدنی، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر اسید‌های ارگانیک به خوبی حفظ می‌شوند.

 میوه خشک

یکی از مزایای  میوه‌ خشک این است که حجمش به‌شدت کمتر از میوه‌ی تازه است و  همچنین زمان ماندگاری‌اش بیشتر است میوه‌های خشک به دلیل داشتن خواص و فواید فراوان، یک میان‌وعده‌ی محبوب محسوب می­شوند.

میوه های خشکی که دارای بیشترین پروتئین هستند.

چنانچه پیشتر گفته شد میوه های خشک تقریبا تمام خواص و فواید میوه های تازه را دارا هستند، در ادامه قصد داریم به معرفی میوه های خشکی بپردازیم که دارای بیشترین پروتئین هستند.

  • انجیر خشک

انجیر خشک، دارای 5 گرم پروتئین است. انجیر خشک سرشار از مواد مغذی است.

جالب است بدانید انجیر خشک بیش از ۱۰ درصد از نیاز روزانه‌ی شما به پتاسیم، ویتامین k، آهن، منیزیم و کلسیم را تأمین می‌کند.

انجیر خشک

همچنین انجیر خشک کلسترول را کاهش می‌دهد، و حتی سطح قند خون شما را تنظیم می‌کند.

  • کشمش

کشمش دارای ۴ گرم پروتئین و ۵ گرم فیبر است. کشمش مقادیر خوبی از پتاسیم، منگنز و آهن را به بدن شما می‌رساند. ازآنجاکه کشمش انرژی نسبتاً زیادی دارد باید از سوی افرادی که رژیم کاهش وزن دارند به‌صورت متعادلی صرف شود.

خواص کشمش

خوردن کشمش راهی عالی برای افزایش جریان خون و بهینه‌سازی گوارش و از بین بردن علائم یبوست است. کشمش به خاطر داشتن منگنز و آهن به درمان فشارخون بالا و بهبود سلامت استخوان ها نیز کمک می‌کند.

 

  • سیب خشک

سیب خشک یا میوه خشک سیب تقریباً حاوی ۲ گرم پروتئین، ۲۰۸ کالری و ۷ گرم فیبر است. علاوه بر این منبع غنی ویتامین B۵ و ویتامین B۳، ویتامین C، مس، منیزیم، سلنیوم، پتاسیم و آهن هم هست.

میوه خشک سیب

این میوه‌ی خشک محبوب برای هضم و گوارش عالی است و معمولاً مصرف آن به افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند توصیه می‌شود. کالری موجود در سیب به مقدار قابل‌توجهی کمتر از سایر میوه‌هاست. سیب خشک برای تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی و کاهش فشارخون هم مفید است. اسید اسکوربیک موجود در سیب خشک هم موجب تقویت دستگاه ایمنی می‌شود.

  • گلابی خشک

گلابی خشک یا میوه خشک گلابی دارای ۲ گرم پروتئین، ۴۷۰ کالری و ۱۴ گرم فیبر است . میوه خشک گلابی سرشار از  مس، آهن، ویتامین K و ویتامین C به‌اضافه‌ی مقادیر قابل توجهی از پتاسیم و مقدار کمی هم سدیم دارد.

میوه خشک

میوه‌ خشک گلابی یا گلابی خشک از آن رو که دارای خاصیت کاهش فشارخون است، به کسانی که دارای فشار خون هستند بسیار توصیه می­شود، وجود مقادیر زیاد پتاسیم در این میوه خشک باعث گشادشدن رگ ها می­شود، همچنین گلابی خشک جریان خون را بهبود می‌بخشد و سبب استحکام استخوان‌ها می­شود.

 

  • زردآلو خشک

زردآلوی خشک حاوی ۴.۴ گرم پروتئین و ۹ گرم فیبر و بیش از ۳۰۰ کالری انرژی دارد. میوه خشک زردآلو یا زرد‌آلوی خشک شده حاوی مقادیر زیادی از ویتامین A و آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنویید است.

قیسی

 زردآلوی خشک یا میوه خشک زردآلو از آنجا که حاوی فیبر است، برای رشد و بهبود عملکرد دستگاه گوارش عالی است.

میوه خشک زردآلو چون نسبتاً کم‌کالری است برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مناسب است و به دلیل داشتن پتاسیم برای فشارخون بالا هم مفید است. ویتامین A موجود در آن بینایی را بهبود می­بخشد.

  • هلو

هلوی خشک یا میوه خشک هلو دارای ۱.۵ گرم پروتئین است، اگرچه شاید مقدار پروتئین این میوه خشک نسبت به سایر میوه­های ذکر شده کمتر است اما این میوه خشک سرشار از مواد مغذی است.

میوه خشک

میوه خشک هلو یا هلو خشک دارای ۳۸۰ کالری انرژی، ۱۳ گرم فیبر خوراکی و مقادیر فراوانی از ویتامین A و آهن و کلسیم و ویتامین C می­باشد.

مصرف میوه خشک هلو یا هلو خشک باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت می­شود.

میوه خشک هلو کلسترول را پایین می‌آورد، همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و آنتی‌اکسیدان است.

  • آلو خشک

آلو خشک یا میوه خشک آلو حدود ۵ گرم پروتئین دارد، این میوه خشک محبوب سرشار از ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم و مس می­باشد. آلو خشک بااینکه فیبر غیر محلول ندارد، اما در عوض ۱۲ گرم فیبر محلول دارد.

مصرف آلو خشک سبب رفع یبوست می­شود، همچنین با خوردن این میوه خشک دستگاه ایمنی بدن شما تقویت می‌شود و تراکم استخوانی شما نیز بالا می‌رود.

 

کلام پایانی:

چنانچه قصد خرید میوه خشک و خشکبار تازه و با کیفیت دارید حتما به فروشگاه روشنا سر بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا