میوه خشک

بهترین میوه های خشک برای کوهنوردی

میوه‌های خشک جدا از اینکه نوعی تنقلات محسوب می­ شوند و خوردن آنها لذت بخش است یکی از بهترین تغذیه‌ها برای استفاده در شرایط خاص همچون کوهنوردی است.

میوه خشک و سلامت بدن

هر چند تغذیه هنگام کوهنوردی به مسایل گوناگونی بستگی دارد و هنوز رژیمی مشخص و دقیقی برای این ورزش در نظر گرفته نشده است، اما استفاده از غذای سبک و راحت و در عین حال داشتن میزان مناسب کربوهیدرات یکی از بدیهی‌­ترین اصول تغذیه در کوهنوردی است.

از این نظر استفاده از میوه خشک یکی از بهترین پیشنهادها برای داشتن تغذیه سالم و مناسب در زمان کوهنوردی است.

میوه خشک کوهنوردی

چنانچه پیشتر گفته شد میوه های خشک شده برای مصرف در شرایط خاص مانند استفاده در ورزش‌هایی همچون کوهنوردی که امکان حمل وزن زیاد بار وجود ندارد، سودمند هستند.

چنانچه می­دانیم میوه‌های خشک دارای  انواعی از مواد معدنی و ویتامین­‌ها مانند ویتامین‌های A، B، C و کلسیم، آهن و منیزیم بوده و همچنین سرشار از فروکتوز هستند.

میوه خشک کوهنوردی

جالب است بدانید فروکتوز نوعی قند و همان عامل تأثیرگذار در شیرین بودن میوه‌ها است. شاید دانستن این نکته مهم در مورد فروکتوز برای شما هم جالب باشد که فروکتوز برخلاف قندهای مصنوعی، همراه با فیبر موجود در میوه در هنگام سوخت و ساز در بدن به گونه‌ای رفتار می­کند که تجزیه آن در دستگاه گوارش آهسته انجام می­ گیرد و از این رو منجر به جهش قند خون نمی‌شود، بنابراین  انرژی خود را به آهستگی آزاد می‌کند.

در زیر به چند نمونه از میوه‌های خشک که مناسب کوهنوردی هستند، اشاره خواهد شد.

سیب خشک

 ترکیبات  موجود در پوست سیب از پوست در مقابل اشعه مضر فرابنفش در نور خورشید محافظت می­‌کند.

موز

موز یک ضد اسید طبیعی بوده و منبع عالی پتاسیم نیز محسوب می­‌شود که برای تنظیم تعادل مایعات بدن، عملکرد عضلات و ریتم صحیح قلب ضروری می‌باشد.

میوه خشک

همچنین پتاسیم موجود در موز برای عملکرد مناسب عضلات بدن ضروری است.

نکته:

آهن  عنصر ضروری  برای کوهنوردان است و با وجود آنکه میوه تازه معمولاً منبع غنی از آهن محسوب نمی‌شود ولی با خشک کردن میوه، آهن موجود در آن غلیظ شده و درنتیجه می‌توان گفت که میوه خشک منبع خوبی از عنصر آهن است، حتی ویتامین C موجود در میوه خشک نیز برای جذب آهن ضروری بوده و از این نظر مفید است.

انبه

انبه منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین A، بتاکاروتن و ویتامین C محسوب می‌شود.

نکته:

چنانچه می­دانیم بهترین منبع پتاسیم برای بدن، میوه‌ها هستند و مصرف میوه‌های خشکی مانند موز، کشمش و خرما می‌تواند برای تأمین پتاسیم موردنیاز بدن بسیار مفید باشد.

کشمش

با توجه به میزان بالای آهن موجود در کشمش و همچنین کالری فراوان آن، این میوه را تبدیل به یکی از گزینه­‌های مناسب از میوه خشک جهت کوهنوردی تبدیل کرده است.

خرید میوه خشک:

چنانچه قصد خرید میوه خشک مرغوب و تازه را دارید حتما به فروشگاه میوه خشک روشنا سر بزنید. محصولات روشنا بدون مواد افزودنی و با کیفیت بالا عرضه می‌شود.

۲ دیدگاه دربارهٔ «بهترین میوه های خشک برای کوهنوردی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا